Ännu en underbar träningshelg är till ända. Åh, vad jag älskar dessa Marc-träningshelger! Woody har varit helt fantastisk igen! Vi konstaterade flera gånger att han fortfarande har en uppåtkurva i sin utveckling i kroppen som trots hans 16 år inte har börjat plana ut än. Han blir bara spänstigare, mer liksidig, starkare och jobbar bättre med sina bakben och över ryggen.

I galopparbetet jobbade vi vidare där vi slutade och det jag fick i hemläxa innan sommarledigheten där vi mest fokuserade på mig, mitt säte, händer, hållning, följsamhet i överkroppen i de olika varven, hålla min högerskänkel mer stilla, sitta kvar i den förvända galoppen på volten, inte flytta sätet, inte för långt bak med högerskänkeln, komma ut med vänsterhanden, göra raka, korrekta byten på volten till och från förvänd galopp, behålla bärigheten och samlingen i den förvända galoppen, osv, osv. Jag hade en superkänsla där både igår och idag. Vi hade verkligen gjort vår hemläxa och jag kände mig faktiskt väldigt nöjd med mig själv.

I travarbetet jobbade vi med regelbundenheten i passagen, så vi växlade mellan ökad trav och passage mycket för att Woody skulle använda sina bakben rätt. Jag hade samma härliga känsla att Woody verkligen sköt ifrån med bakbenen mycket mer än tidigare. Däremot tyckte jag att det var lite svårare för mig, både att hitta rätt i travtakt och passagetakt och att sitta både korrekt och avslappnat på samma gång. Men jag har massor med höjdpunkter och superkänslor att leva vidare på. Dessutom gjorde vi de mest magiska travökningarna idag när Woody var inställd på passage men Marc sa att jag skulle öka istället. Jag trodde ett tag mitt i passet idag att Woody kanske började bli trött eftersom det var andra dagen och ett ganska tufft pass och han tagit i så mycket, men då bara växlade han upp och hade massor med energi kvar. Nu är jag uppfylld av ny energi och inspiration.IMG_3492IMG_3560IMG_3586IMG_3589IMG_3582IMG_3649

