Det var inte säkert att jag skulle kunna rida för Marc igår eftersom jag hade jouren natten till fredag och skulle passa eventuella akutresor på förmiddagen. I övrigt skulle jag vara ledig resten av dagen om det inte blev något akut. Så jag red Gentle till ridhuset på torsdag kväll och lät henne sova över där för att hellre hinna om det skulle bli bråttom. Men jag hade tur och slapp åka iväg.

När jag red till ridhuset på torsdagkväll så red jag ett litet pass på lilla utebanan och då kändes hon magiskt fin. Tyvärr var hon inte lika fin när jag började att rida för Marc. Hon var faktiskt lite seg och låg på lite i handen. Underlaget var också hårt så hon fick inte så bra spänst i traven. Men vi tränade på och gjorde några riktigt nyttiga övningar med skänkelvikning, öppna och sluta i skritt och trav som var väldigt värdefull träning. Jag vet vad jag behöver träna vidare på.

Sedan tog vi galoppen och då fick jag mitt lyckorus. Hon var så magiskt fin i galoppen. Vänster galopp har varit fin en tid nu, men igår var även höger galopp så underbar så jag satt bara och njöt. Efter galoppen fick jag också en underbar känsla i traven, när hon hade mycket mer energi och schvung. Så här i efterhand så skulle vi ha börjat med galoppen, som jag tänkte själv häromdagen och tagit traven efteråt. Men det är något jag ska ta till mig för den egna träningen, att kanske rida större del av passet i galopp och ta traven efteråt eftersom hon jobbar så rätt i galoppen och man får så mycket gratis då. Det som var extra roligt var att Marc verkligen letade efter att se om han såg någon hälta efter vad jag hade berättat, men inte såg någonting alls utan tyckte att hon var helt ren och hade utvecklats till att bli mer liksidig ändå under sommaren. Så nu längtar jag att träna vidare.IMG_3225IMG_3300IMG_3319IMG_3334IMG_3323

