Jag gillar när söndagar betyder skogsturer med hästarna. Det är inte alltid det passar och på vintern gäller det att utnyttja den tid vi har möjlighet att rida i manegen så då blir det mer sällan, men idag blev det precis de söndagsturer som jag tycker så mycket om.

Tidigt på morgonen red jag ut ensam med Gentle runt lilla berget. Hon var väldigt avslappnad och kändes spänstig och fin i formen. Jag travade lite där det passade, men större delen blev skritt och hon klev på med energiska stora kliv på lång tygel utan minsta skrämselhopp.

Sedan red jag och Petra samma runda med grabbarna. De var lite mer på tårna men skötte sig jättebra ändå. Vi skrittade hela vägen, pratade, njöt av våra hästar och naturen och kom tillbaka så där energipåfyllda som man blir av ett bra ridpass. Jag sa till Petra att det var otroligt att man kan bli så uppfylld av härlig ridkänsla trots att man bara har skrittat i skogen, men Woody kändes så fantastisk, liksidig, mjuk, rörlig i ryggen, energisk i sina bakben och med en underbar kontakt på bettet. IMG_0553

