Ursäkta mitt sporadiska bloggande, men det har varit så mycket annat så här under sommaren. Nu har jag börjat om att jobba och hade jouren i helgen med jobb hela dagar och sena kvällar. Woody har fått sin vilovecka den här veckan, som vi planerade tillsammans jag och Marc att han skulle få innan träningen börjar om igen. Gentle fick några vilodagar när det var så varmt, mycket brems och jag hade så mycket jobb, men nu är hon riden några dagar igen. Ingen hovböld har kommit ut, men hennes hälta har varit minimal och bara precis i början av passen.

Hon har känts riktigt fin. Två dagar den här veckan har jag ridit till rakbanan och travat och galopperat efter den. Idag hade jag en underbar känsla i vänstergaloppen. Hon har lite svårare att hitta samma bärighet i den högra galoppen, men hon var så avslappnad och fin hela passet och joggade med en härlig spänst i traven.

Igår lastade vi henne och körde till ridhuset då det störtregnade ute. Det var så mysigt att få vara inne i manegen och rida och hon var superfin. Hon började lite trippigt i trav men sedan hittade hon så härlig takt där hon kunde vila mer på steget och samtidigt skjuta ifrån lite mer uppåt och få lite mer kadens. Jag är fortfarande nöjd med känslan av att rida på golden wing bettet, tycker att hon verkar trivas bättre med det. Nu börjar det närma sig Marc-träning igen om en dryg vecka och jag hoppas verkligen att Gentle inte blir mer halt igen så att jag kan vara med med henne. IMG_2155

