Ingen hovböld verkade komma ut under de dagarna Gentle gick utan sko och med hovbandage, så hon skoddes då med sulor och jag började rida. Första dagen red jag i manegen och kände ingen hälta överhuvudtaget. Andra dagen red jag till stora utebanan och red ett helt pass och kände ingen hälta förrän på slutet, men då blev hon tydligt halt vilket även kändes på hemvägen genom skogen om jag travade, däremot ingenting i skritt. Tredje dagen red jag till rakbanan. Då var hon lite trippig i början, men ingen tydlig hälta, sedan kändes ingenting under resten av passet. Igår red jag i manegen igen och då kände jag en liten hälta i början och i slutet av passet. Nu har jag lagt ett nytt hovbandage runt kronranden på henne, men hon har kvar skon och sulan och idag ska hon få vila.

Jag har ridit med nya golden wing-bettet de här dagarna och tycker att det har varit väldigt positivt. Det känns att hon har större förtroende för bettet när hon inte blir nypt. Ibland har det varit mycket insekter och hon har varit lite stökig för dem, men annars tycker jag att hon har varit riktigt fin i ridningen. Petra har hjälpt mig lite och det är så värdefulla tips jag har fått. Igår hade jag verkligen en härlig ridkänsla och fick flera glimtar även om vi inte lyckades hålla ihop det alltför långa stunder. IMG_0663

