Min semester har ju inte direkt bjudit på så mycket badväder, men jag har haft det väldigt skönt ändå. Jag har läst lite mer och sett mer film än jag brukar. I fredags red jag och Petra ut i skogen tillsammans med grabbarna, i lördags var vi funktionärer på hopptävlingen och sedan njöt jag i solen en del och igår såg jag på dressyren från Falsterbo och på kvällen red vi igen, den här gången på stora utebanan.

Woody fortsätter att kännas superfin. Petra red ett magiskt pass med honom i torsdags, hennes bästa någonsin med Woody. Jag har fortfarande bilden på näthinnan när hon gjorde små kvartspiruetter i hörnen på en fyrkant. Wow! Hon hittade dragläget och Woody bar så mycket vikt på bakdelen, men behöll takten och bjudningen så fantastiskt hela tiden. Så otroligt vackert!

Igår var han väldigt pigg när det blåste ganska mycket, men han höll sig från luftsprång och var så duktig. Vi gjorde några bytesserier i vart tredje och vart annat, men jag valde att inte göra i varje så att han inte ska förekomma mig. Vi gjorde också några galoppslutor som är så roligt nu när det känns så bra. Däremot hade vi lite svårt att hitta ett bra flyt i traven när Woody trodde att det skulle vara passage hela tiden. Han svarar så bra när jag försöker tala om för honom att det ska vara trav istället, men sedan provade han ganska snabbt igen om det inte skulle vara passage, så vi fick hålla på ett tag innan vi hittade ett bra flyt i en bärig trav. Men då när vi hittade det så kändes han underbar. Då kunde vi trava runt i stora bågar och rakt fram i samma takt i ett litet högre tempo där han kändes så bärig, lätt i handen, kvick i bakbenen, luftig och rund. Det hade ju inte varit så tokigt om vi hade haft någon fler tävling vi kunde åka på. Som tur är så har i alla fall Petra en tävling med Woody i augusti.IMG_0541 (2)

