Jag och Petra åkte direkt på morgonen och lastade Gentle på transporten och åkte till ridhuset med henne. Jag red och Petra var mina ögon från marken när jag red ett dressyrpass med inriktning på övergångar. Gentle kändes superfin. Hon var lite långsam i sina reaktioner i början, men jag behövde inte förstärka mina hjälper utan bara efter en stund blev hon mer och mer känslig och svarade kvickare för små duttar med skänkeln och små förhållningar. Superfin kontakt på bettet och som Petra sa bra tempo med lättare joggingtrav med lite mer vilande steg. Även övergångarna till galopp blev riktigt bra. Jag var så nöjd med henne efteråt och nu får hon en vilodag idag.IMG_2243

Sedan släppte vi Gentle i Woodys hage och så red Petra ett pass med Woody och hoppade lite gymnastikhoppning med honom. De var så duktiga. Både jag och Petra som inte hoppar så mycket tycker att det är ganska svårt att komma rätt på hindren och ibland hoppar Woody väldigt mycket större än hindret är högt, så då är det inte så lätt att vara följsam. En gång när det blev ett så där stort hopp så hamnade Petra i obalans och då drog Woody en bock och brall efteråt och Petra satt löst, men hon var fantastisk att komma tillbaka i sadeln igen och på något underligt sätt så hjälper Woody till med det som han så ofta gjort när jag suttit löst på honom, att han får oss tillbaka i sadeln igen. Härliga häst! Och duktiga Petra! Jag är så glad att hon vill hoppa honom lite, för jag är inte så sugen själv, men Woody tycker att det är roligt och det är ju så nyttig gymnastik. Här kommer lite film.

