Wow, vilken helg det blev! Gentle som var så underbar på fredagen, sedan iväg till Lycksele på fredag eftermiddag för att Jocke skulle debutera med sin Umberto Lavec på travet, vilket resulterade i en vinst på ett storslaget sätt, sedan två dagars träning med Woody och LA som också de presterade på topp med bästa känslan någonsin båda dagarna. Osannolikt roligt med fyra hästar i väldigt gott skick just nu!

Woody kändes starkare än någonsin. Jag har aldrig upplevt honom röra sig så mycket i ryggen och trava och göra passage med sådant tryck i sina bakben och så mycket schvung. När vi hade gjort första passagen på lördagen så började tårarna rinna för mig av lycka för det var den mest underbara känslan. Vi jobbade med att Woody skulle bli mer regelbunden i sina bakben i passagen och jag fick känna att jag kunde hjälpa honom mycket om jag hittade tajmingen med skänkeln.

I galoppen jobbade vi mest med gymnastiska rörelser med fokus på min sits och framför allt att jag måste följa med mer i överkroppen på böjt spår och gå fram med yttre axeln för att underlätta för Woody. Jag som är stel av mitt diskbråck har inte så lätt för det, men det var så nyttig träning och jag gjorde mer framsteg på den fronten än tidigare. Det blev vår hemläxa nu när det blir ett litet längre uppehåll till nästa Marc-träning.

På söndagen var jag rädd att vi inte skulle kunna upprepa traven och passagen från lördagen, men känslan blev faktiskt ännu bättre då. När vi dessutom la till en piaff som kändes helt underbar även den så var lyckan total. Nu tycker Marc att vi måste försöka planera in att starta någon Grand Prix någon gång i framtiden, att åka söderut för några veckor och hinna med några tävlingar när vi är där. Såklart behöver jag rida några fler Int 1B, eller Int II eller A eller B, innan dess för att få mer rutin men det kanske man kan göra om man är där några veckor. Jag har egentligen väldigt många veckors sparad ledighet att ta ut från mitt jobb, men det svåra är att kunna göra det då vi inte är nog med folk på jobbet. Så vi får väl se när det kan tänkas bli. Även förbundskaptenen i dressyr Bo Jenå och en annan dressyrdomare i Skåne som sett filmen på Woody från tävlingen i Sundsvall tyckte att vi var jätteduktiga och måste visa upp oss mer i större sammanhang, vilket jag förstås blev jätteglad över att höra. IMG_2613 (2)IMG_2744IMG_2780 (2)IMG_2759IMG_2633IMG_2694IMG_2630

