Nu har jag semester sedan några dagar och jag har varit sååå trött. Det har varit en väldigt jobbig vinter och vår på alla sätt och vis och nu har min kropp mest bara velat sova, sova, sova. Men nu tror jag att kraften börjar komma tillbaka igen. Idag fick jag två härliga ridpass med mina hästar och det om något ger ju extra energi.

Woody fick vila en vecka efter Sundsvallsresan och det har gjort honom gott. Han har lagt på sig i hull det han förlorat och han känns superfin i ridningen. Det blev ett kort, lätt joggingpass i måndags, en skrittur i skogen igår och idag ett lite mer gymnastiskt pass med galoppskänkelvikningar, förvänd galopp, galoppslutor och lite trav på slutet. Han kändes underbar och jag fick nästan lust att åka och tävla direkt igen när han var så fin. Men nu har vi i alla fall Marc-träning till helgen, så det ska bli roligt.

Gentle är ömsom vin, ömsom vatten. Hon har faktiskt ganska mycket humör den tjejen, så vi har haft en del diskussioner när jag ridit i skogen. Men hon har tagit rättning varje gång, så jag hoppas att det ska ge med sig. På dressyrbanan har det gått bättre, även om det fortfarande går långsamt framåt. Idag var hon helt ljuvlig och bjöd på magisk ridkänsla. Petra filmade lite så här kommer film.

