Gentle blev precis så spänd inne på banan som jag befarade innan och det var verkligen svårt att rida programmet, vilket förstås var en besvikelse. Jag hade ju hoppats på ett litet under som tyvärr uteblev. Men det positiva var att hon var superfin på framridningen, att hon genomförde programmet och gjorde alla rörelser i LA:3 och fick godkända 62 % och att hon verkade väldigt nöjd med sig själv efteråt. Men framför allt tar jag med mig känslan från framridningen där hon var mjuk som smör, fokuserad, energisk och schvungfull.

Woody var jättefin men jag var desto mer spänd. Prestationsångest. Inte inför dagens Pay and Ride utan inför kommande tävlingar som närmar sig. Så vi fick flera missar. Vi red på 64,88 %, men känslan var inte den bästa. Vi gjorde om några rörelser efteråt som vi missat på innan. Som vanligt så försöker jag plocka ut det jag tycker var bra och det är att Woody kändes väldigt ridbar, framme för skänkeln och med på noterna, bättre jämnhet i piaff och passage, säkrare piruetter, miss på första bytet i varje men sedan sju riktigt fina byten. Summa summarum just nu känner jag mig ganska nöjd trots att jag var gråtfärdig tidigare. Här kommer några glimtar från ritten med Woody.

