Jobbade med Gentle idag att rida nära bokstäverna som ska stå runt dressyrstaketet och nu stod utanför stora ridbanan. Hon var jätterädd och jag blev riktigt uppgiven ett tag när hon katapultade iväg varje gång vi red förbi och det lät från gruset som stänkte upp på plasten. Alltså denna häst, det är verkligen inte lätt när hon blir så rädd för så mycket. Samtidigt var hon med mig i ridningen och Petra hjälpte oss och gav mig tips hela tiden på hur jag skulle rida, plus att hon byggde ett litet hörn åt oss att träna med bommar och bokstäver. Det var svårt med en superspänd Gentle, men det blev bättre och bättre. Jag känner mig väldigt tveksam till hur det ska gå på lördag, men det känns ju väldigt nödvändigt att vi får träna.

Woody var en klippa. Jag red på kandar på lilla ridbanan och även då var Petra mina ögon på marken och hjälpte mig att checka av det ena efter det andra. En liten enklare sax eftersom det är så litet, byten i vart tredje, vartannat och sju i varje som vi satte på första försöket och nöjde oss med och så till sist lite piaff och passage. Fortfarande lite svårt i ingången till piaff där han tappar takten och blir ojämn, men sedan mycket bättre med att vara mer på stället än tidigare och mer jämn än tidigare. Jag var också så nöjd med att han behöll den runda formen trots att jag red på kandar, vilket jag tyckt har varit lättare på träns tidigare. Jag tror att det har varit nyttigt att jag har ridit så mycket på träns men är så glad att han känns så fin på kandaret nu.

Vi blev fotade av en förbipasserande när jag red med Gentle.18622586_1877443692467332_7315381257481498263_n

