Det bara exploderar av grönska ute just nu och jag har fått rida ljuvliga pass med hästarna varje kväll i härlig kvällssol. Fredag och söndag red jag Gentle i skogen till rakbanan och travade och galopperade på den. Lördag red jag Woody kring ridskolehästarnas hage och på stora utebanan och idag har jag ridit både Woody och Gentle på lilla utebanan, ett joggingpass med Woody och lite mer dressyrarbete med Gentle.

Båda hästarna har varit riktigt fina. Nu förbereds båda inför Pay and Ride på lördag. Sedan har jag anmält Woody till tävling i Umeå i början av juni då vi ska rida Intermediaire 1 båda dagarna, samt till Sundsvall i mitten av juni då tanken är att vi ska rida Intermediaire 1 på lördagen och debutera Intermediaire 1B på söndagen. Det känns ganska svårt att tävla och dessutom gå upp i en högre klass när det är ett helt år sedan vi tävlade sist, men det vore ju fel att inte försöka då vi nu har tränat hela vintern och när Woody ändå känns så pass fin.IMG_4453

