Uteritten med Gentle idag var verkligen rekreation för kropp och själ. Solen kom fram precis när jag började rida in på själva rakbanan och insåg att den var mycket torrare än förväntat. Gentle var som en dröm hela passet, som smör i munnen, rund i formen, energisk, spänstig och glad. Jag tog ingen galopp eftersom jag var rädd för att det kunde finnas tjälhål som jag inte skulle hinna se, utan gjorde desto fler tempoväxlingar i trav. Hon var helt magisk, jag fick en underbar känsla av passage när jag gjorde förhållningarna och när jag red framåt kom hon upp i manken och hade så härlig uppförsbackekänsla.

Woody red jag ett pass på stora utebanan. Han började med att vara ännu stökigare än sist. Jag vet inte riktigt varför, men gissar på att han blivit lite konfunderad efter att Marc red honom, att han fått lite olika signaler och att jag nu försöker rida honom med lite mer skänkel och att det känns ovant för honom. Han gillar ju inte förändringar utan vill att allt ska vara som det brukar vara. När han stökade så tryckte jag fram honom jättemycket samtidigt som jag längde ut tygeln för att inte fastna i handen och när han väl slutade slå bakut så blev han så otroligt fin när han kom under sig så mycket och var så lätt i handen och kom upp så mycket med ryggen. Jag fick en underbar känsla och gjorde lite galoppslutor och byten och även en serie i vartannat som kändes helt magisk.

Vi avslutade med lite travarbete och en piaff och passagelinje som också den kändes helt underbar. Även där red jag honom i en lite lägre form med halsen men samtidigt kom han under sig så bra med bakbenen och upp med manken så känslan blev verkligen optimal. Två fina ridpass som kommer att ge mig mer styrka att klara av en jourhelg.

Så här grönt var det inte vid rakbanan idag, men snart så…IMG_2714

