Petra och jag skulle rida samtidigt idag med Woody och Gentle och både ville vi rida dressyr men jag har ju bara en dressyrsadel, så jag fick ta hoppsadeln på Gentle. Jag är verkligen inte speciellt förtjust i den sadeln och särskilt inte när jag är så peppad på att rida ordentlig dressyr och jag inte ens kan sitta ordentligt och komma rätt med benen, men vi gjorde så gott vi kunde jag och Gentle. Jag är riktigt nöjd med passet ändå. Hon kändes positiv och spänstig. Dessutom var hon betydligt lugnare i galoppen än hon varit sista gångerna och jag kunde förhålla med sätet och behövde inte ta henne så mycket i munnen vilket gjorde att hon blev mer tillfreds och ännu lugnare.

Woody var superfin för Petra. De tränade på galoppslutor och gjorde även några flygande byten som blev jättefina. Vi skrattade åt att Woody är så härlig som blir så upprörd om vi inte tar in honom från hagen och rider honom och pysslar om honom när han ser oss i stallet. Jag misstänker att han aldrig kommer att vilja gå i pension, så arbetsglad som han är. IMG_0967

