Så har det då varit denna Pay and Ride som jag faktiskt både längtat till och fasat för, att rida ett så svårt program som Intermediaire 1B. Jag hade redan skjutit upp det en gång då jag inte tyckte att vi var redo, men nu var det alltså dags. Woody var lite laddad på framridningen efter att en häst varit lös och att han förstod att något var på gång med alla transporter och hästar överallt men blev lugnare så småningom och kändes jättefin.

Det kändes ändå ganska svårt att rida program när det var så länge sedan vi gjorde det på allvar sist, så det blev lite kantigt med småmissar här och var. Jag tänkte börja räkna upp vad som var svårt, men känner att nästan allting i programmet är svårt. Egentligen var den största missen bytena i varje där vi gjorde fem istället för sju, annars gjorde vi nog alla rörelser hjälpligt, med småmissar här och var, ojämn bak i piaff, ett jämfota byte i saxen och ett jämfota mellan piruetterna, en stor högerpiruett och att han inte stod stilla i den första halten. Vi fick 62,7 %.

Men jag är jättenöjd att vi kunde genomföra programmet, fina övergångar mellan trav och passage och piaff och passage, fina tvåor och en helt okej sax. Efter saxen kom jag inte ihåg var jag skulle och insåg att det var piruetterna när jag redan hade passerat bokstaven där jag skulle vända in, så det blev lite hastigt på och jag ville inte sätta Woody på pottkanten så den första piruetten fick bli ganska stor, men jag hade en härlig känsla i båda piruetterna och han var så tretaktig och fin. Jag är också supernöjd med att Woody direkt förstod att det var byten i varje som gällde efter piruetterna och jag hade en jättehärlig känsla i de fem som satt, sedan vet jag faktiskt inte varför vi missade efter fem. Men summa summarum så blev jag i alla fall inte avskräckt efter ritten trots att det kändes så svårt, utan jag hade gärna velat göra om det direkt och nu är jag inspirerad att träna vidare.

