De här dagarna har vi passat på att rida mycket dressyr jag och Petra därför att imorgon är tanken att vi ska rida en Pay and Ride hemma på KDRF. Vi ska prova på ganska svåra klasser, så vi behöver verkligen träna. Eftersom båda våra hästar är lite övertaggade känns inte risken så stor att de ska bli uttråkade och vi har varierat träningen med vissa dagar mer gymnastiska rörelser och vissa dagar mer samlande rörelser samt att vi nästan bara har ridit ute så de inte behöver lessna på att vara inne i manegen. Programridningen kommer att vara inomhus medan uppvärmningen kommer att vara utomhus imorgon.

Gentle fick däremot en vilodag igår eftersom hon gått varje dag sedan hon kom till ridhuset och inte riktigt är van att ridas så mycket. Jag red inte så långt pass igår med Woody, utan provade lite av saxen från båda hållen och från olika delar av stora utebanan. Woody var superduktig men jag hade svårt att räkna och hinna med. Sedan red jag några galoppiruetter och lite passage och piaff som Petra filmade för att jag skulle få se hur det såg ut. Piaffen blev inte så mycket på stället, utan vi jobbade mest på att hitta takten och jämnheten. Det är mycket kvar än, men jag tycker att Woody är helt fantastisk som utan kandar och utan sporrar leker sig igenom rörelserna med en aldrig sinande arbetsvilja. Här kommer lite film.

Jag filmade även Petras pass. Du kan läsa om det och se filmen på Petras blogg: http://nouw.com/petralind

