Riktigt aprilväder nu med isiga vindar och ömsom snö och gråtunga skyar, ömsom sol och fågelkvitter. Jag tror att jag skulle ha varit mer knäckt av vädret om det inte vore för att jag haft så mycket roligt att glädja mig åt. Men i afton när vi skulle rida så sken solen och det var perfekt underlag på utebanan och jag fick återigen njuta av mina båda fina hästar.

Gentle var hur cool som helst, på gränsen till lite bekväm av sig. Men hon svarade jättebra på skänkeln och efter en stund kom hon igång att jobba så bra med hela kroppen och med ett underbart sug på bettet. Jag tror det är det mest jämna stöd jag har haft, den mest liksidiga känslan och att det inte blev någon skillnad i vilket varv jag red varken i trav eller galopp. Hon var så fin på slutet så jag ville aldrig sluta trava. Likadant var det för Petra som upplevde samma härliga känsla på LA, så vi travade runt där och ville aldrig sluta. 🙂

Woody var lite väl pigg igen och det tog ett tag innan jag kunde komma till fokuserat arbete, men då jobbade vi vidare med galoppskänkelvikning, slutor och saxen. Det blev lite svårt när han ville ge sig iväg lite mer igen, men efter några försök så kändes det bättre. I det avslutande travarbetet så gjorde vi även lite piaff och passage. Petra satt och såg på och hjälpte mig så bra att säga vad som var bra och vad som behövde förbättras. Det var så nyttigt så nu ska hon få bli min hemmatränare.

Det är så roligt att kunna rida så här mycket och nu ser jag fram emot några lediga dagar som även om vi har alla ridskolehästarna vi måste mocka åt kommer att innehålla massor med ridning. Som avslut ska vi rida en Pay and Ride på måndag. 17909546_1314555711955984_1257092206_n

