Träningen med Woody igår och idag har varit helt underbar. Han har känts helt fantastisk från början till slut. Vi började med träning av piruetter igår, först i skritt och sedan i galopp. Redan i skrittpiruetterna fick jag en underbar känsla då vi fortsatte i flera varv och Woody bara väntade på mig och gjorde exakt som jag bad om. Sedan gjorde vi liknande i galopp då vi först minskade volten till 6 m och sedan gjorde dubbel- eller trippelpiruetter. De vänstra kändes helt magiska, medan vi i de högra tappade energin lite och hade svårt att gå ur dem. Vi har ju lite liknande problem i piaffen, att jag blir lite paralyserad och överlåter till Woody att sköta resten och inte hjälper honom att behålla takten och fullfölja rörelsen korrekt.

Så mitt mål inför dagens träning var att jag skulle rida mer både i galoppiruetter och piaff. Den vänstra galoppiruetten blev ännu bättre än igår och absolut dagens höjdpunkt. Helt magisk känsla där Woody både väntade men aldrig tappade energin och jag kunde rida precis varje språng. Tyvärr kom den inte med på film, men jag har bevarat den i minnet istället.

Den högra piruetten började så bra, men sedan ”glömde” jag rida lite, tappade honom innan jag började påverka igen och då tog han ett jämfotasprång innan han fortsatte så fint. Så om jag bara rider bättre så finns verkligen förutsättningen för fina piruetter. Jag är SÅ nöjd med känslan.

Jag tyckte att jag kunde rida lite mer i piafferna också idag, men fortfarande måste jag bli ännu lite kvickare i min hjälper utan att överrumpla honom. Det är minsann inte lätt, men oj så fantastiskt roligt! Jag har så många guldkorn med underbar ridkänsla från igår och idag som jag fortfarande njuter av. Här kommer lite film.

