Jag red på ridskola när jag var liten, men mina första träningar med egen häst var när jag var 16-17 år gammal och då red jag för Ann-Margrethe Andersson. Idag fick rida för henne igen. Hon såg precis likadan ut nu som då och hon tyckte detsamma om mig. 🙂

Det var en rolig träning och jag blev fascinerad av hur hon utan att ha sett mig och Woody tidigare ändå kunde bygga upp ett så bra pass med en röd tråd genom hela passet. Jag tycker att nu när vi har så lite tävlingar att komma iväg på så kunde det vara nyttigt och roligt att få någon annans ögon på sig också, plus att det är så roligt att få göra något mer med Woody när han är så fin som han är nu.

Ann-Margrethe blev väldigt förtjust i honom. Hon tyckte att det var en fantastisk häst och att det bara var att gratulera. Jag fick också beröm för min sits, men det hon ville förbättra med min sits var att jag skulle hålla vaderna lite närmare honom så att jag hela tiden hade kontakt med honom och inte blev ostadig i skänkeln.

Den röda tråden genom passet var att jag skulle få Woody att behålla bärigheten och uppförsbackekänslan genom alla övergånger och i alla rörelser. Så vi tränade mycket övergångar mellan skritt och galopp, men vi jobbade även med skritten, lite bytesserier och galoppslutor. Jag fick jättebra läxor att träna vidare på och det var så tydligt när det blev bättre så jag är verkligen full av inspiration nu. Petra filmade så här bjuder jag på lite film från passet.

