Nu känns allting lite bättre. Min mage har lugnat ner sig och jag har vågat börja äta lite igen, igår hann jag rida Gentle och hon var inte halt och var superduperfin och idag har jag varit ledig, varit hos frissan, gjort en snabb shopping på stan, kollat in Jontes monter på UF-mässan, ridit Woody ute i ett fantastiskt väder som också var superduperfin och sedan följt Petra på tävling med LA, som visserligen blev lite spänd emellanåt så poängen inte blev så höga, men ändå var superduperfin emellanåt också så Petra var så nöjd med ridkänslan.

Igår stormade det verkligen och jag var lite rädd att rida iväg med Gentle som inte var riden på flera dagar. Det blev också ganska spännande och jag satt löst några gånger, men vi tog oss till ridhuset. Väl där så var manegen nysladdad och hon kändes bra redan från början. Galoppfattningarna däremot blev lite katapultartade igen, men galoppen var underbar. Efter galoppen satt jag mig ned en stund och då tog vi ett steg till på trappan, då blev hon finare än hon någonsin varit. Så väl framme för skänkeln och stor i traven trots att jag satt ned och så underbar i kontakten i munnen. Vi fortsatte på samma spår när jag travade hem genom skogen i blåsten, hon tog bara större och större kliv och var så underbar i formen. Jag kunde gå fram med handen mer och mer och hon bara sög på bettet och blev rundare och bärigare hela tiden. Underbar känsla!

Woody var inte sämre idag. Tack vare att det varit en kall natt så bar isen på stora utebanan och med det lilla skiktet av pudersnö ovanpå var det ett fantastiskt underlag. Solen sken och det blev så varmt så jag fick ta av mig jackan. Woody var pigg men ville hela tiden göra rätt. Jag red mycket galoppslutor och hade en helt magisk känsla när jag red längre diagonaler eller efter långsidorna. Jag gjorde även saxen som den är i Int 1B och det blev inte perfekt, men så mycket bättre än tidigare. Även travslutorna kändes så bra. Högerslutan som vi tragglade på förra helgen var så mycket bättre nu och faktiskt ännu bättre än innan den blev sämre.

Till sist är jag så stolt över Petra som red så otroligt bra på sin svåra ponny, men som ändå ser utvecklingen och framstegen de gjort och kan glädjas åt ridkänslan och vara nöjd med honom.

IMG_0262

