Jag måste bara få beklaga mig, för det går inte så bra just nu. Trots att jag slutat med antibiotika och trots att jag försökt med probiotika och annat så blev min mage bara sämre och sämre. Jag har fått springa på toa hela tiden och idag när jag var ute på ett flera timmars jobb i en stor besättning så började jag dessutom kräkas. Det var en pärs att göra jobbet klart. Som tur var hade jag en praktikant med mig som kunde köra hem, men när vi var nästan hemma fick vi stanna på en mack för att låna toaletten och sedan fick vi en jourresa så vi var tvungna att åka tillbaka åt samma håll till en annan lagård. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att jobba klart och det kändes ett tag som att jag skulle svimma, men till slut så. Nu har jag lite feber, men har kurerat mig med vätskeersättning så det känns faktiskt lite bättre.

Igår kollade vi upp Gentle så gott vi kunde, men det var inte så enkelt på ishalkan. Hon kändes lite varm i det vänstra benet innan vi började och faktiskt ännu lite mer varm över hoven med måttligt förstärkt digitalpuls. På böjprov reagerade hon inte nämnvärt varken högt eller lågt, stod med spetsade öron och sprang sedan iväg med svansen i vädret. Vi kunde inte direkt se någon hälta när jag tog henne på volt, men det var svårt på ishalkan och när hon var så pigg och inte kände efter. När vi klämde igenom hoven så ömmande hon diffust över hela sulan, vilket hon inte gjorde på höger fram. Så Jocke skodde om henne, vilket ändå var dags, och satte heltäckande sulor på henne den här gången. Jag hade tänkt prova rida henne i afton om jag inte varit så dålig, men det gör ju ingenting om det går några dagar till.

Jag hann i alla fall rida Woody i manegen igår och red ett riktigt dressyrpass på kandar och han var superfin. Det är en känsla som har etsat sig fast i mig sista tiden när jag rider Woody och det är en känsla av att vi liksom flyger fram tillsammans när vi galopperar. Det är inte för att det går så fort, utan för att han är så mycket framme för skänkeln och bjuder så underbart och bara väntar på att få öka eller ta tag i seriebyten eller liknande. Jag älskar den känslan och att han verkar så otroligt glad.

Idag hade Petra sovmorgon så hon red honom ett pass innan hon åkte till skolan. Till helgen ska hon tävla med LA på fredag och Woody på lördag och söndag. Hon ska rida Msv C:1 båda dagarna och även Msv B:2 på söndag. Det ska bli så roligt. Hoppas bara att jag mår bättre då.

10965504_792032934214347_292016540_n

