Jobbarhelg i helgen, så jag trodde inte att jag skulle hinna eller orka rida, men har faktiskt ridit båda hästarna idag. Det är tack vare att Petra varit så snäll och fixat stallet och även följde mig till Gentle och fixade där och till och med joggade med oss när vi travade iväg i skogen.

Woody red jag i manegen för första gången sedan Marc-träningen. Annars är det Petra som har ridit honom hela veckan förutom onsdag då jag red ut med honom i skogen. Han kändes fin som vanligt, men jag var inte den bästa ryttaren eftersom jag var ganska trött efter mycket jobb. Men vi jobbade på med galoppen, förvänd galopp, lite byten. Jag försökte rida på mer framåt i serierna för att få bättre flyt och att det ska bli bättre ettor sedan. Vi var inte helt samspelta idag och jag hade lite svårt med tajmingen i de första bytena, men sedan kom känslan tillbaka och allting flöt mycket bättre.

Även i trav hade vi lite svårt att bli samspelta och hitta takten och flytet. Jag fick också problem med högerslutan där jag upplevde att han inte tog i ordentligt och klev över med bakbenet och samtidigt blev lite lång i kroppen. Så jag nötte vidare och började sedan göra sluta efter långsidan istället och då gick det mycket bättre. Sedan försökte jag överföra känslan till diagonalslutan och då började vi få till det. Men den nötningen gjorde verkligen susen för traven, för Woody blev så otroligt taktfast och bogfri i en större trav i friskt tempo.

Gentle var ganska pigg och tittig efter att inte ha blivit riden sista dagarna, men ändå så otroligt fin. Hon lyssnade på mig och kunde skvätta till och titta lite men ändå behålla ett härligt sug på bettet och vara fin i formen och lydig för skänkeln hela tiden. Nu längtar jag efter att få rida dressyr med henne igen.

IMG_2619

