Jag hann faktiskt rida Woody ett pass ut i skogen igår mellan jobben och jag red samma sväng som jag ridit med Gentle dagen innan. Underlaget var fortfarande helt okej trots att det tinade massor och stod vatten på många andra håll. Det blåste en hel del också, men lite mindre när man kom in mellan träden.

Woody var otroligt pigg, men gav en underbar känsla när han svarade på så otroligt små hjälper och verkligen ändå var så lydig. Vi travade bortåt tills vi kom till rakbanan. Där tog vi en samlad galopp med fokus på att få honom att ta ut sprången och inte spänna till och korta dem. Efter en stund kunde jag få honom att länga ut halsen och ta längre lite långsammare språng. På hemvägen passade jag på att rida lite piaff och passage. Det är ju ute i skogen vi verkligen har lärt oss det och det är också där han ger den maximala känslan. Fortfarande är det så att han gör det ännu mycket bättre där än på ridbana, men det är nyttigt för mig att veta vad jag ska sträva efter och nyttigt för honom att göra det så bra som möjligt. Sista biten hem där det var lite djupare snö joggade vi under lättridning och det var en väldigt nöjd häst och ryttare som kom tillbaka till stallet igen.

20150306-162155-58915240.jpg

