Petra hade sovmorgon i morse så hon red Woody ett joggingpass i manegen då. Det blåsiga gråtrista vädret lockade inte till någon ridtur i skogen, men Gentle behövde få komma ut, så jag gav mig iväg med henne efter jobbet. Det blåste mindre inne i skogen och hon var så fin så jag ångrade verkligen inte ridturen.

När vi kom till rakbanan ville hon galoppera, men jag får ju skylla mig själv lite eftersom jag så ofta har galopperat där. Så den här gången blev det bara trav och när hon väl förstod det så var hon superfin. Vi travade hela vägen tillbaka på rakbanan också och hon travade med stora schvungfulla kliv. När vi vek in på den andra vägen satt jag mig ned och jobbade lite med tempoväxlingar en stund och sedan tog jag galoppen där istället. Först var hon otroligt läcker och tog så luftiga språng så jag bara njöt, men sedan var det som om hon bara lättade mer och mer från backen och jag blev rädd att hon skulle göra luftsprång så jag saktade av till trav och då blev hon helt avslappnad igen.

Innan vi var hemma började det vräka ned snöblandat regn, men hon var inte brydd över det utan lika fokuserad och fin i formen hela vägen hem. Så nöjd med henne idag också!

IMG_0777

