Inför dagens pass med Woody hade jag inga önskningar, jag var redan så nöjd med honom efter gårdagen och kände mig trygg med att han skulle kännas fin idag igen. Så när jag började rida kände jag verkligen att jag kunde vara i nuet, lägga alla känslor åt sidan och bara tänka på vad vi skulle göra, min sits och mina hjälper. Det är ju så man alltid borde göra, men lättare sagt än gjort. Jag tror att när det gäller passet med Gentle så var det så viktigt för mig att det skulle gå bra, att jag skulle få lön för mödan efter de problemen vi haft med avfallningar och annat och då ville jag lite för mycket och blev desto mer besviken när det inte kändes bra. Men idag kändes det bara roligt att rida.

Vi jobbade vidare med galoppen, den vänstra förvända galoppen började närma sig känslan jag hade i den högra igår och när vi gjorde små arbetspiruetter så fick jag samma fina känsla som igår. Däremot när vi skulle göra byten så tappade jag tajmingen några gånger vilket resulterade i några orena byten. Men när vi väl skulle göra första bytesserien med sex byten i varje så satte vi den direkt och Marc tyckte att vi skulle nöja oss där.

I piaff och passagearbetet lades fokus på att jag skulle våga påverka Woody lite mer och få honom att vara kvar rund i formen genom rörelserna, vilket lyckades riktigt bra och blev en klar förbättring från tidigare.

Efter den här träningen känner jag att jag har flera läxor att jobba vidare med hemma så jag är full av inspiration till att ta tag i det. Men först lite återhämtning för Woody förstås.

_MG_2429

