Dagens pass med Gentle blev tyvärr inte alls som jag hoppats. Jag har ju varit så nöjd med henne hemma sista tiden och särskilt igår hade jag en superkänsla framför allt att hon var så mjuk och följsam i munnen och hade en härlig form, så jag hoppades att vi skulle gå vidare därifrån idag. Hon började helt okej, men sedan vet jag inte vad det var som gjorde att vi tappade så mycket. Hon orkade liksom inte hålla ihop sig och sedan blev hon mer och mer svår i kontakten i munnen och ostadig i formen. Alltefter passets gång så blev jag mer och mer besviken på henne och red förstås inte bättre av det.

På slutet när vi skulle galoppera så kastade hon sig iväg så att jag nästan höll på att flyga av henne och när vi sedan provade igen så slog hon en ordentlig bakut. Jag tror att det var de tidigare spänningarna hon haft vid fattningarna sedan Petra red tillsammans med att hon kände att jag var mer spänd och frustrerad på henne som gjorde att det blev så. Men sedan var hon faktiskt riktigt fin i galoppen i båda varven och traven däremellan kändes också riktigt bra. Då skulle jag ha velat rida vidare eller helst ha fått göra om hela passet, men det gick ju tyvärr inte. 🙂 Petra filmade lite från galoppen på slutet.

17203635_1279424675469088_1195574046_n

