Idag var jag tvungen att åka till vårdcentralen för att det blivit en sårinfektion där jag skrapade upp armen när jag flög av Gentle. Så nu har jag fått antibiotika och hoppas att den dunkande värken ska ge med sig till imorgon när det är dags för Marc-träning.

Petra har varit fantastisk under sportlovsveckan och fixat stallet nästan alla dagar och ridit Woody. Jag satt upp på honom i förrgår och värmde innan Petra ville ha lite sitsträning på honom. Wow, vilken känsla han bjöd på den korta stunden jag red. Jag hade ingen större lust att lämna över honom, men jag är SÅ tacksam att hon har ridit honom och gjort det så bra så att jag har hunnit med att rida Gentle istället trots ganska mycket jobb och annat.

Jag red Gentle i manegen både i förrgår och idag och hon var riktigt fin båda dagarna. Hon har varit väldigt pigg och efter att jag tränat mycket galoppfattningar så fick jag lite bakslag med att hon skulle fatta galopp själv flera gånger och blev lite mer explosiv i fattningarna igen, men i övrigt har jag haft en riktigt bra ridkänsla.

Idag hade de skurat väggarna i manegen och vattnat och sladdat underlaget så det kändes lite extra bra att rida. Gentle var superalert och väldigt vaken men samtidigt otroligt lyhörd för mina hjälper och jobbade på fantastiskt bra med öronen framåt. Jag blev så glad av ridpasset och tycker så mycket om att rida henne och det är ju tur eftersom hon orsakat lite sveda och värk. Nu ser vi fram emot helgens träningar.

IMG_9787

