Underbara Petra som hade sovmorgon i morse red Woody ett härligt pass ute i morgonsolen och hann dessutom med att fixa stallet klart. Så när jag kom från jobbet kunde jag åka direkt till Gentle och hinna rida henne ute innan det mörknade. Sedan åkte jag till ridhuset och hann se sista delen av Petras ritt på LA ute på gårdsplanen.

Alla hästar var superfina idag! Petra var så nöjd med Woody som var pigg men lydig. Hon red tempoväxlingar och tränade på att han skulle behålla stora språng i den samlade galoppen. Jätteduktigt!

Gentle var också väldigt pigg i kylan men även hon så lydig för hjälperna, så fin i kontakten och rund i formen. Jag red till rakbanan och galopperade lite bortåt, men på hemvägen travade jag bara och red massor med tempoväxlingar där jag även växlade mellan nedsittning och lättridning. Jag är lika nöjd med ridkänslan idag som igår. Vilken ridglädje!

Att sedan få se LA gå så fint var en fröjd. Han var så otroligt fint mellan hand och skänkel, så lösgjord och fokuserad på Petra. Jag bara njöt! Vissa dagar är ridningen lättare än andra dagar!

16923827_1263825227029033_2011107016_n

