Dagen efter att Gentle kastade sig iväg vid avsittningen i manegen så skulle jag tömköra henne. Då såg hon inte helt ren ut i höger varv. I vänster varv syntes ingenting, men i höger varv markerade hon på vänster framben. Eftersom jag gick på jouren då så fick hon bara vila i två dagar. Hon kändes lite varm i vänster framben hela vägen från carpus och ned till hoven, men ingen förstärkt digitalpuls och ingen reaktion när jag böjde henne i stallet. Igår fick vi äntligen möjlighet att kolla upp henne mer ordentligt. Då hade hon inte längre någon värme i benet. Hon var helt ren i skritt och trav på rakt spår. Sedan böjde vi henne högt och lågt och hon reagerade absolut ingenting, stod bara med spetsade öron och travade i en väldigt fluffig och fin trav redan från första steget. Då tömkörde jag henne igen och nu var hon helt ren i båda varven, dessutom väldigt glad att äntligen få göra något och hur fin som helst i formen.

Så idag red jag ett pass igen. Jag var trött och slut efter nattjobb, men så glad att hinna rida i solljus igenom skogen och sedan en stund i manegen innan den blev upptagen. Åh, Gentle var så fin! Hon var väldigt energisk efter några vilodagar, men superambitiös och gjorde allt hon kunde för att göra rätt hela tiden. Hon var så fin så jag knappt vågade rida. Jag var så rädd att förstöra henne. Älskade lilla häst, vilket lyckorus jag fick efter den ridturen!

12825549_801284003310404_1508652667_n

