Eftersom jag tycker att det är lite svårt att göra saxen med Woody har jag tänkt börja ta tag i det nu. Så igår red jag först den vanliga uppvärmningen, sedan gjorde jag lite motställd förvänd galopp för att gymnastisera honom lite mer och så småningom gick jag över till galoppskänkelvikningar.

När det kändes bra började rida lite skänkelvikning in från spåret några språng, sedan rakt fram något språng, byte och så ut tillbaka till spåret igen. Det låg bommar i vägen på mittlinjen så jag fick hålla mig på sidorna och bara rida några språng åt sidan för att rymmas. Woody var lite för mycket ”på” i början och kastade sig iväg lite efter bytet, men det var mycket lättare att parera när jag gjorde skänkelvikningar istället för slutor som det egentligen ska vara, för då kunde jag vara noggrann och tydlig med att hålla honom rak, bestämma linjerna bättre och när vi skulle rida framåt och när han skulle flytta lite åt sidan. Så det blev mycket bättre efter en stund. Han var väldigt mycket framme för skänkeln och gjorde så stora och fina byten. Det gäller bara att han måste vänta lite mer på mig efter bytena. Men nu är jag väldigt inspirerad att träna vidare.

_MG_2515

