Marc fick dra över med Petras pass idag för att sitta upp på LA, låta Petra rida igen och verkligen ta sig tid att förklara för att lösa ett problem som uppstått. Jag är så glad att han verkligen tog sig tid till det och att Petra fick den hjälp hon så väl behövde, men det innebar att jag hann bli ordentligt kall innan mitt pass, även om jag försökte hålla igång både mig själv och Woody hjälpligt innan. Så när jag började rida för Marc så var det verkligen svårt att få någon bra känsla. Jag var för okänslig i mina händer och Woody var inte nöjd med mina tygeltag och hade inte alls samma elasticitet som igår, men återigen bevisade han vilken otrolig häst han är. När vi började rida lite seriebyten hade jag fortfarande ingen optimal känsla och ändå går han bara in och levererar. Till slut kom jag själv igång och fick tillbaka värmen och känslan i ridningen och då var Woody precis lika fin som igår.

Vi har haft problem med byten i varje att Woody samlar sig för mycket så att bytena blir mer och mer på stället, så idag skulle vi försöka få honom att göra större, mer vägvinnande byten, genom att rida på mer framåt och inte göra så många byten åt gången. Jag skulle inte förbereda lika mycket som tidigare utan rida in i den lite större galoppen. Det fungerade jättebra och förutom att Woody första gångerna gjorde några fler än jag bad om så blev det precis som vi önskat att han gjorde dem större. Han hade inte heller några problem med att förstå att det var byten i varje som önskades trots en lite annorlunda förberedelse så han missade inte ett enda byte. Makalösa häst! Vi gjorde tre försök och i det sista hade jag en underbar känsla. Där bad jag också om sex byten och han gjorde sex. Marc fångade det på film som ni får se här.

Vi avslutade träningen med lite trav, passage och piaff. Jag trodde inte att det skulle kunna vara möjligt, men känslan idag var faktiskt ännu bättre än igår. Redan när jag tog tyglarna och skrittade innan vi satte igång i trav så var Woody så framme för skänkeln så känslan var magisk. Sedan blev det bara bättre och bättre, ännu mer uttrycksfull passage, ännu mer energisk piaff och mer på stället. Svävar på moln över båda mina fina hästar och träningen i helgen!

