Alltså vilken häst! Tårarna rann efter dagens pass! Woody var helt magisk från början till slut. Han var så full av energi i början av passet så jag trodde att han skulle göra luftsprång, men han bara använde all energi till arbetet istället och bjöd på en helt otrolig ridkänsla. Han känns så underbart smidig i sin kropp så han bara dansar fram. Dagens pass skulle bli med fokus på trav, piaff och passage medan vi imorgon kommer att träna vidare med galopparbetet.

När vi ska göra piaff så har jag svårt för att verkligen tala om för Woody att han ska göra det mer på stället, jag liksom väntar in honom och när jag känner att han kryper upp i form och tappar ryggen så rider jag framåt istället, men då lär han sig ju aldrig riktigt att det verkligen ska vara på stället. Så idag sa Marc att jag måste sluta vänta in det och verkligen tala om för honom att han ska vara kvar på stället, oavsett hur han känns och att jag måste bli mycket kvickare med mina skänklar för att hjälpa honom med takten. Det var inte så enkelt, men Woody var jätteduktig och tog verkligen i och gjorde så gott han kunde.

