Dagens pass med Gentle blev att jobba grunder, mestadels på stora mittvolten. Vi tränade övergångar, först i trav med några skrittsteg emellan, sedan nötte vi lite galoppfattningar. Hon var lite vinglig i början, föll inåt i höger varv och släppte stödet på högertygeln när jag gick på med höger skänkel, men sedan blev det bättre och bättre.

De allra flesta galoppfattningarna kändes riktigt bra, men sedan blev hon lite ”på” och skulle göra egna fattningar, så det blev lite svårare. Men jag hade en riktigt bra känsla i galoppen och hon blev mycket mer balanserad och gjorde bättre avsaktningar än tidigare av att vi tränade så många fattningar. Efter galoppen blev hon otroligt fin i travarbetet när vi fick ett jämnare flyt, bättre stöd i handen, mer böjd i bålen och mer svingande rygg.

Woody var helt underbar idag. Jag ville göra ett lättare dressyrpass med honom för att kunna rida lite mer intensivt imorgon, men han var så otroligt arbetsglad och energisk så jag fick verkligen anstränga mig för att hålla mig till planen. Jag red galoppöppnor, skänkelvikning och lite förvänd galopp. Sedan fick även Woody gå en del på stora mittvolten där jag stretchade hans vänstersida i galoppen samtidigt som vi samlade och ökade tempot lite. Han kändes så otroligt rund och fin. Jag gjorde några byten på volten, en i varje vändpunkt, vilket kändes superbra.

Till sist avslutade vi med den mest magiska traven. Jag ville inte rida grand prix-trav eller passage utan bara en riktigt bra arbetstrav, men Woody var så extremt arbetsglad och tog i för kung och fosterland så jag har aldrig känt honom komma med så mycket bakben eller så mycket ryggverksamhet så det slutade med den bästa grand prix-trav jag någonsin känt honom ha. Wow, som han utvecklas hela tiden!

14720491_547695352087512_5602856475690827449_n

