Jag älskar att Woody vet så väl hur älskad och omtyckt han är och hur nöjd jag och Petra är med honom. Det händer nästan aldrig nuförtiden att vi inte är nöjda efter ett pass och han får så mycket beröm före, under och efter ridningen så det syns verkligen hur stolt han är. Jag älskar också att när jag började rida idag så var han superpigg efter att ha vilat igår och frustade nästan i varje språng i galoppen och drog iväg några gånger när han låtsades bli rädd för några barn för att nästa sekund när min jourtelefon ringde och jag stannade och släppte lång tygel och pratade så stod han avslappnat och rörde inte en hov.

Fantastisk ridkänsla idag igen. Petra har gjort ett superjobb under veckan. Så framme för skänkeln, så elastisk, så lätt för att samla och ändå bjuda framåt i samlingen. Jag provade att öka tempot lite mer i galoppslutorna och så provade jag det Patrik Kittel tipsade om att rida skänkelvikning en bit in från spåret och sedan tillbaka till spåret igen, osv, några gånger per långsida. Det var en otroligt bra övning, Woody blev ännu mer lyhörd för skänkeln och travade på ännu bättre med bakbenen under sig. Jag avslutade passet med en passage och piafflinje som kändes fantastisk, superenergisk, otroligt taktfast, jämn i sina bakben, vilket Petra kunde bekräfta som just kom ridande strax bakom oss och samma energi in i piaffen och samma takt. Fortfarande för mycket framåt i piaffen, men jag vill hellre att vi behåller takten och jämnheten än att vi försöker göra mer på stället men tappar det. Underbara häst! Så många underbara ridtimmar han ger mig! Och jag älskar att han vet hur underbar han är!

img_0331

