Vi har en lite extra kämpig tid hemma nu, så tiden räcker inte alltid till, men Petra har varit helt fantastisk och fixat stallet och ridit Woody åt mig i tre dagar. Idag kunde jag hjälpa henne lite med LA och stallsysslor, men sedan gick hon tillbaka till stallet igen för att ta in hästarna och rida Woody.

Hon har varit supernöjd med sina pass med Woody och eftersom jag känner både henne och Woody så väl så förstår jag precis vad hon menar när hon beskriver ridkänslan hon har haft. Igår red hon ute på gårdsplanen i mörkret på en laddad Woody. Ändå redde hon ut det och gjorde ett fantastiskt pass där höjdpunkten var de bästa galoppiruetterna hon någonsin gjort.

Idag red hon i manegen samtidigt som de byggde fram hinder, så hon berättade att Woody tog lite passage under lättridning, men sedan bjöd han på samma fina ridkänsla igen och hon tränade bland annat att växla mellan öppna och sluta efter långsidan i galopp. Jag är så nöjd och stolt över både Woody och Petra.

Petra skriver själv om passen på sin blogg http://petralind.horseworld.se/

14237556_1105944646150426_1628050456744316800_n

