Igår red vi alla hästarna. Jag började med att rida Gentle till ridhuset och red ett dressyrpass på lilla utebanan. Det var inget superpass, hon var ganska tittig och ofokuserad, men jag försöker ta fasta på det som var bra. Det var några fina galoppfattningar och galoppen överlag som kändes riktigt bra. Men i trav var det svårare att få till en bra känsla. Däremot på hemvägen i skogen så släppte hon igenom mycket bättre i högersidan och jag fick en bra känsla.

Woody verkade glad att få gå ett pass igen. Han kändes superfin när jag värmde upp längs slingan utanför ridskolehästarnas hage. Efter att bara ha ridit Gentle hela veckan och inte suttit på Woody så slogs jag av hur välriden han kändes, så lydig, välbalanserad och spänstig. Jag stod i lätt sits eller red lätt hela tiden och han svingade verkligen bra med ryggen. Det blev bara som ett uppvärmningspass, för jag ville verkligen att han skulle tycka att det var roligt och lätt.

Idag vaknade vi till ett underbart sommarväder. Jag bestämde mig för att hästarna kunde vila och vi åka och bada, för vem vet hur många sådana här dagar jag får under min semester. Grabbarna i huset som varit uppe länge inatt ville inte följa med mig och Petra så vi åkte själva till en liten sjö och jag fick årets första bad. Så ljuvligt att få simma i sjön. Sedan somnade jag en stund på stranden när Petra badade.

När vi kom hem ville Petra åka iväg och rida Woody. Sagt och gjort. Hon red ett superpass med honom medan jag stod och lät LA beta gräs. Både Petra och Woody var så duktiga och jag bara njöt av att se på. Sedan åkte jag iväg och red ut med Gentle i skogen och Petra red ett pass på LA så det slutade med att alla hästarna blev ridna fast vi inte tänkt så från början. Det var mycket brems när jag red Gentle så det var inte så lätt, men återigen var det galoppen som kändes bäst och i övrigt så red vi för morgondagen. Nästa helg har vi Marc-träning och det känns bra eftersom det inte varit så lätt sista tiden. Vi kan behöva lite hjälp nu. IMG_1776

