Gentle fick ett ridpass ganska tidigt på morgonen denna varma och soliga sommardag. Vi red till ridhuset och på stora utebanan där. Cavalettiserien som Petra travade igår låg kvar och vi hade ju ändå hoppsadeln så jag passade på att skritta och trava över den. Det var på böjt spår så det blev lite extra nyttigt. Gentle tittade lite på bommarna i början och tvekade, men sedan gick det bättre och bättre och hon travade så schvungfullt över bommarna och lyfte fint på sina ben så hon rörde aldrig i dem.

När jag skulle galoppera blev hon lite rädd för en kille som  var i diket utanför banan och röjde och slängde upp riset, så hon såg inte killen utan bara kvistar som kom uppflygandes. Jag tror inte att Woody hade klarat det så bra som hon ändå gjorde. Jag var supernöjd med ridkänslan och när vi red hem genom skogen hade hon så mycket gung i kroppen och var underbar i munnen och bättre i högersidan än någonsin tidigare.

Woody har fått vila sedan vi kom hem. Han har fått beta gräs längre stunder för varje dag och idag stod jag väldigt länge och borstade honom ute i solen medan han mumsade i sig gräset. Han verkar helnöjd över att vara hemma igen och ser väldigt stolt ut, med all rätt.13228170_1020909451320613_217003161_n

