Supereffektiv dag som började på bästa sätt. Efter fodring, utsläpp, frukost, skjutsat Jonathan till jobbet i Byske så satt jag i sadeln på Gentle och njöt av att vara ledig, det fina vädret och fina Gentle. Vi travade och galopperade på rakbanan, skrittade och travade i skogen och red mycket tempoväxlingar. Hon var så avslappnad och fin.

Sedan åkte jag och Petra till ridhuset och jag red ett sista pass på Woody innan resan. Vi värmde upp på slingan och precis som hela den här veckan kändes han väldigt elastisk i kroppen. Däremot har han varit lite temperamentsfull i måndags och igår och inte varit helt med på noterna i ridningen hela tiden, låtsats vara rädd för en massa saker och sånt. Men varje pass har jag kunnat avsluta med väldigt bra känsla och idag hade jag superkänsla genom hela passet och han var glad och samarbetsvillig hela tiden. Det kändes oerhört skönt inför resan.

Under tiden jag red hade Petra mockat och börjat putsa och packa in i tävlingsskåpet. Jag satte igång en tvätt när jag var klar, packade och gjorde iordning kraftfoder och hjälpte Petra att plocka fram det som skulle med. Sedan åkte vi hem och nu har vi tvättat, handlat, bakat bröd som vi ska ta med, diskat, m.m. Snart ska jag hämta Jonathan, ta in hästarna, bada Woody och sedan börjar vi vara klara inför morgondagens resa. Tänk vad mycket man skulle hinna om man var ledig varje dag! 🙂 IMG_2714

