Vilken helg för Petra! Och mamma bara njuter! Woody och Petra presterade en magisk ritt igår i Msv C:2. Så lätt och harmoniskt och ändå med uttryck och power! Gissa om jag blev rörd och stolt över både häst och ryttare! De fick 65,22 % och en andraplats av 13 startande där Petra förstås var yngst i startfältet. De fick därmed också sitt första kval till Msv B.

Idag var det ponnydressyr och Petra red Los Angeles i LA:1 och LA:P1. Redan första klassen gick jättebra och de red på personligt rekord med 65,13 % och blev första utanför placering, fyra av nio startande. Sedan var det dags för LA:P1 och Petra tyckte att det kändes ganska svårt innan start. Men LA var jättefin på framridningen och när de red programmet så flöt det så otroligt bra. Petra berättade att tårarna började rinna redan i sista travökningen och när hon kom skrittande emot mig efter ritten så grät hon av lycka så tårarna rann hejdlöst. Då började jag också gråta. Så mycket träning som ligger bakom den ritten, så många timmar i sadeln, så många tankar och analyser. Jag är så glad för Petras skull för att hon fick uppleva den härliga ridkänslan och jag är så tacksam till LA som verkligen kan vara ”bäst när det gäller” och bara gå in och fokusera och leverera. Älskade lilla ponny!

Här är Petras ritt med LA:

Precis som förra helgen fick jag avsluta den här underbara helgen med en ljuvlig ritt med min fina Gentle. Hon är så skön! Vi hittade verkligen varandra i galoppen idag och hon var så rund, rörlig och kraftfull i varje språng. Underbara häst, jag blir så glad av att rida henne och kan inte låta bli att berömma henne större delen av passet och jag märker hur stolt hon blir. Idag träffade vi till och med barn med en sköldpadda och det gick också bra. 🙂 IMG_1771

