Så var det då dags att jag skulle få prova rida till min musik för allra första gången. Woody kändes fin under uppvärmningen. Marc hade musiken från sin mobil till en liten högtalare bredvid sig och jag kunde höra musiken i den lilla hörsnäckan i örat. När Marc startade musiken blev jag alldeles rörd för det var så vackert.

Tyvärr fick vi problem med första volten med byten i början då jag tyckte att Woody bara tog över och bytte som han själv ville. Vi började om direkt och då började ”Mr Troll”, som Marc kallade honom, grannen att gå bakom buskarna just vid ridbanan, så Woody blev lite halvstollig när han bara såg att buskarna rörde sig men inte såg vad det var. Han satte igång att göra byten i varje på volten istället. Okej, tredje gången gilt. Vi började om. Jag höll på att tappa tron på oss och tänkte att det här kommer aldrig att gå och just när jag skulle börja med min hälsning så satte Mr Troll igång röjsågen där borta. Men då lyckades faktiskt jag och Woody att hålla ihop det hela och red hela programmet utan några stora missar.

Vi hade ett orent byte i tvåorna, men upprepade sedan dem på en annan linje och då gjorde han dem så otroligt bra, bland det bästa vi har gjort. Vänsterpiruetten blev jättebra, men i den högra tappade vi rytmen lite. När vi kom till galoppslutorna började jag kunna slappna av och njuta av musiken. I travarbetet var det lite bleka travskolor medan travökningarna kändes riktigt bra. Så i slutändan en helt okej ritt som faktiskt stämde ganska bra med musiken, men det känns ändå bra att vi får träna vidare imorgon.IMG_1409IMG_1424IMG_1428IMG_1432IMG_1436IMG_1477

