Petra hade sovmorgon idag så vi började dagen med ett pass med LA. Hon red och jag gav tips. Det var nog deras bästa pass någonsin. Wow, så duktiga de var! Bästa galoppfattningarna någonsin, förvänd galopp, taktmässig trav i superfin form, allt kändes så rätt. Sedan cyklade Petra iväg till skolan och jag gjorde stallet och red Woody. Han fick sin andra behandling av equiterapeuten igår och det kändes verkligen idag. Så elastisk och eftergiven i vänstersidan redan från början. Nu har jag fått tips om hur jag ska underhålla det här och det ska jag verkligen försöka göra. Det ska bli riktigt spännande att se hur han känns imorgon på Marc-träningen.

Men idag var det Gentle som fick åka iväg på träning. Duktiga, fina Gentle! Det är en fröjd att åka iväg med henne. Redan när jag ledde henne mot transporten så kändes det som om hon blev glad åt att få åka på utflykt. Hon stegade på direkt när Petra ledde upp henne på rampen och hon stod som ett ljus både dit och hem. Dessutom verkar hon så cool och står så stilla när man gör i ordning henne också.

Vi red på utebanan och det blåste väldigt mycket så ibland virvlade hela underlaget upp och blåste över oss, men hon höll sig lugn hela tiden. Hon hade faktiskt inte lika mycket energi idag som hon brukar ha, men Marc tyckte bara att det var bra. Vi red mycket volter i trav, lite längningar och sedan tränade vi på galoppfattningar. Hon kändes jättefin i munnen och var mycket bättre i högersidan än tidigare. Jag fick jobba med min sits i högergaloppen då jag behöver vrida hela kroppen mer inåt. Det blev ett jättebra pass som varvades med att vi pratade ganska mycket och hon fick stå stilla, vilket hon verkligen gjorde. Det känns så bra inför framtiden att hon fick komma dit och verkligen ta tid på sig och slappna av och se sig omkring och varva ned och inte bara gå ett hårt pass och sedan hem igen. Här kommer lite bilder och jag tycker att man ser på bilderna hur glad och positiv hon är hela tiden.IMG_1134IMG_1206IMG_1235IMG_1229IMG_1217

