Den här helgen tillbringar vi till största delen i Piteå då Petra tävlar med Los Angeles båda dagarna. Idag har de debuterat LA:P1. Det var en riktigt bra debut utan några egentliga missar, fast lite dåliga enkla byten som drog ned procenten eftersom det är koefficient på det, men ett riktigt stabilt och trevligt program. Jag tycker att höjdpunkterna var travskolorna och galoppserpentinerna, men framförallt att hela programmet såg mjukt ut med ett härligt flyt. Det fick 57,76 %.

I LA:1 tyckte jag att travprogrammet var helt magiskt fint, medan han blev lite spänd i galoppfattningarna och inte lika stadig i galopprogrammet. Tyvärr fick de inte betalt för travdelen som jag hade hoppats, men vi är ju lika nöjda över vår fina ponny ändå. Den som sig in i leken ger får leken tåla!

I förrgår red jag Woody i manegen då det regnade mycket utomhus. Han bjöd på underbar ridkänsla, superenergisk och elastisk med bra påskjut. Så fort jag tog tyglarna så trampade han in under sig och var redo att ta sig an bytesserier, piaff eller vad jag än bad honom om. Ändå förekom han mig inte och taktade aldrig i skritten utan väntade på mina signaler. Det enda som inte kändes riktigt bra var saxen. Den tycker jag fortfarande känns svår, även om det tog sig efter några försök. Jag skulle verkligen behöva mer hjälp med den.

Igår red jag Gentle ute i skogen. Hon var ganska stökig när jag skulle upp och spänd i början av ridturen och när jag skulle galoppera så blev hon rädd för vatten i dikena eller fåglar i buskagen eller vad vet jag, så hon hoppade åt sidorna några gånger och bröt av till trav. Men på hemvägen kunde vi galoppera på rakbanan i ett härligt flyt och hon var så fin i formen och jag njöt av hennes fina galopp. Efter galoppen blev hon också så fin i trav och vi kunde göra våra tempoväxlingar som jag tycker är så roligt med henne, när hon kommer så mycket med ryggen och får sådant gung i kroppen.

13250307_1025002077578017_149200826_n

