Vad jag älskar dessa helger som inte har något inplanerat utan vi får ägna så många timmar åt hästarna och sedan göra precis vad man vill. För mig blev lite krattning av gården, lite städning men i övrigt bara att ta det lugnt, kolla på dressyr både från Odense och Wiesbaden, se melodifestivalen, åtminstone början av den tills jag blev för trött.

Gentle fick ett liknande pass idag som igår, att vi promenerade iväg till den lilla utebanan på södra sidan och red ett pass där. Det gick fortare att komma upp i sadeln idag, hon kändes lite mer avslappnad, men hade fortfarande väldigt mycket energi och var lite skvätträdd för flera saker. Men jag hade lika härlig ridkänsla idag som igår. Hon var så spänstig och lyhörd. Vi travade över samma bommar som igår, men idag la vi även till några upphöjda bommar och hon var så duktig.

Woody fick ett dressyrpass på stora utebanan. Han kändes jättefin i kroppen och jag fick samma härliga gummibandskänsla som sist. Från början hade jag inte ett optimalt jämnt stöd i handen, men efter halva passet fick jag det också och den där riktigt runda, härliga formen. Däremot skulle han förekomma mig när jag skulle göra byten, så jag fick försöka vara väldigt tydlig med vad jag ville och då blev det bättre. På slutet red jag lite trav och då var han lika magiskt fin som sist jag red dressyr och vi gjorde även lite passage och en piaff som kändes underbar. Fyra härliga pass av fyra möjliga, då har det varit en toppenhelg!13228170_1020909451320613_217003161_n

