Tidigt i morse promenerade jag iväg med Gentle till södra Ersmark och den lilla utebanan som finns där. Det var väldigt mycket spännande på vägen och hon var otroligt uppspelt och rädd för allt möjligt, men följde mig snällt förbi allt farligt och över bron med forsande vatten på båda sidor. När vi kom fram kom Petra cyklandes dit och jag ledde runt Gentle på banan och alla titthinder som fanns där. Just när jag skulle börja sitta upp på henne och var ganska nervös för det eftersom hon var så uppspelt så kom en traktor och skulle plöja åkern som låg utmed banan. Så jag fortsatte att leda henne tills han nästan var klar. Gentle stökade en del innan jag kunde påbörja uppsittningen så jag fick bli lite sträng med henne, men sedan stod hon stilla och när jag väl kommit i sadeln så var hon bara så underbart fin.

Jag är så otroligt nöjd med henne att hon har sådant fokus på mig trots att det är mycket spännande runt omkring, att hon kan gå i en bra form ändå och kännas så fin i handen och lydig för skänkeln. Dessutom kändes hon så otroligt spänstig och fin. På slutet travade vi också över lite bommar och hon var så duktig.

Woody och LA fick ett härligt pass i skogen. Det var en riktigt skön skrittur upp på lilla berget och vi kände båda hur hästarna blev så smidiga och mjuka i kroppen när de fick kliva över alla stenar och rötter och upp och ned för backar. De var väldigt spända från början, men slappnade av så fint efter ett tag så vi kunde verkligen njuta av ridpasset. Här kommer en liten film som Petra filmade från passet med Gentle.

