Nu har jag anmält Woody och mig till tävling i Sundsvall 18-19 juni. Vi har aldrig åkt så långt till en tävling tidigare och jag vet inte hur Woody kommer att klara resan eftersom han inte är särskilt förtjust i att åka transport. Tyvärr blev det Intermediaire I kür och Intermediaire IB samma dag, så jag kan bara rida en av de klasserna. Jag har anmält till båda och kommer att avanmäla mig från en av dem när jag har bestämt. Det lutar åt att jag kommer att rida küren om den hinner bli klar eftersom vi nu lagt mest krut på att träna den. Marc kommer troligen att vara där med mig och Maria och hjälpa oss på framridningen vilket också kommer att bli helt nytt för mig, men väldigt roligt.

Igår hade jag jour, men hann rida båda hästarna innan det satte igång att ringa och jag fick åka iväg på jobb resten av kvällen. Gentle fick en tur i skogen. Den här gången galopperade vi på rakbanan både bortåt och hemåt och hon var så fin. Jag tycker att hon är helt otrolig som är så pigg och gärna vill galoppera iväg i ett högre tempo, men ändå lyssnar så bra på mitt säte, kommer tillbaka med vikt på bakbenen och när jag då lättar i handen så rullar hon på i en så fin och rund galopp i ett lugnare tempo.

Woody fick galoppera i lite högre tempo på stora utebanan som var sladdad och superfin efter nattens regn. Jag försökte få honom att ta stora språng och han kändes spänstig fast lite spänd. Efter galoppen försökte jag göra samma övning med honom som jag gjort med Gentle att jag travade under lättridning, minskade tempot och la honom i en lägre form just de stegen som han minskade nästan ned till skritt. Då började ryggen svinga lite extra och jag upplever att hästarna verkligen gillar den övningen. IMG_0694 (2)

