Det blåste ordentligt idag så det kändes lite nervöst att rida Gentle eftersom hon varit så pigg på sistone. Till och med när hon ska in och ut ur hagen så har det varit svansen i vädret och balanstrav eller rivstarter. Så jag sadlade men gick iväg en bit in i skogen eftersom det var mycket trafik igång och liv och rörelse kring stallet. När vi kommit in på skogsvägen förberedde jag för uppsittning. Hon började med att springa runt och jag tänkte att det här kommer aldrig att gå, men sedan stod hon stilla och när jag kommit upp i sadeln var hon bara underbar hela ritten tills vi var tillbaka till stallet igen.

Jag red till stora utebanan på ridhuset. Hon var lite rädd för vagnen med hinder som kommit till utanför banan, men efter lite övertalning kunde hon passera. När jag började trava var hon fortfarande väldigt pigg, men superfokuserad på mig och så underbar i formen och handen. Jag tränade övergångar, tempoväxlingar och sedan tog vi galopperna. Fina fattningar och underbar, sansad, bärig galopp i båda varven. Traven på slutet kändes så fin och när jag tyckte att den var som bäst så blev den ännu lite bättre. Vilken tur att jag inte fegade ur att rida på grund av det blåsiga vädret som jag nästan höll på att göra. Överlycklig skrittade jag hemåt på en väldigt avslappnad och nöjd häst.IMG_9752

