Innan jag började rida för Marc med Woody idag så berättade jag om våra försök när vi skulle träna küren Woody och jag utan Marcs hjälp, att vi fått ta om allting tusen gånger innan vi lyckades. Han frågade om det var mitt eller Woodys fel och jag sa att det var min ridning, att Woody verkligen försökte om och om igen, men att jag samtidigt var ganska nöjd med mig själv som hela tiden försökte jobba med mig själv och lugnt och metodiskt försöka rida bättre, men att jag verkligen tycker att det känns svårt.

Så Marc la upp träningen så att vi jobbade mycket grunder först, galoppkvaliteten, min sits, enstaka byten på spåret och diagonalen, flera diagonaler utan byten, osv, osv. Jag hade lite svårt att sitta ordentligt, hittade inte riktigt stadgan i sitsen och Woody föll lite mot vänster i början, så jag jobbade med att parera det. Men det var så nyttigt att rida alla dessa linjer och bara försöka hålla honom rak och jobba med galoppkvaliteten. Till sist sa Marc att jag skulle vända rätt upp och göra volten med byten i vart tredje på volten och då satte vi allting på första försöket. Likadant när vi gjorde slutorna med byten i vartannat på kortsidan, så efter lite mer förberedelser så satte vi allt på första försöket. Tänk att Marc alltid får till allting så bra!

Nu ska jag och Petra åka med LA för ett pass för Marc i Gummark. Det ska bli roligt att bara stå och titta på hela tiden för en gång skull och inte behöva gå iväg efter halva tiden för att göra i ordning sin egen häst.10962050_792032924214348_520727071_n

