Nattjobb både igår och den här natten och mycket under dagen igår, så jag red ingenting då men hann se lite på dressyren från Göteborg och bli inspirerad. Sedan hjälpte jag Petra lite när hon red LA igår. I morse red jag ut med Woody i skogen i underbart härligt väder. Han var väldigt pigg eftersom han haft det så lugnt i veckan, men superduperläcker. Jag började med att jogga i låg form och trots all energi så var han underbar i formen och i handen. När jag började galoppera spratt det i kroppen på honom, så jag försökte bara sitta så stilla som möjligt och rida i så långsam och samlad galopp som möjligt och få honom att komma lite lägre i formen, samtidigt som jag rättade in framdelen framför bakdelen.

På hemvägen skrittade vi först på lång tygel, sedan tog vi lite piaff och passage som när den första spänningen lagt sig kändes fantastiskt och sedan red jag fram i trav ur passagen och då var han hur duktig som helst att hitta travtakten även om han fortfarande var mycket under sig med bakbenen och hade lite höga knälyft, men klockren i travtakten och jag kunde bara sitta där och leda lite med höger tygel för att hålla bogen lite åt höger så att han var helt rak över sina bakben. Magisk känsla! Sedan tog vi den andra galoppen, som var precis lika fin och så skrittade vi hem.

Efter lite annat jobb tänkte jag rida Gentle också en tur i skogen så jag tog in och borstade henne och gav henne en godis, men då ringde det och jag fick åka på jobb igen. Så hon fick gå tillbaka till hagen och ställa sig och sola som hon gjorde innan jag kom. Det kanske hon tyckte var nog så skönt. 🙂

Den här bilden togs för några veckor sedan. Det var lika soligt idag och jag red på samma ställe på snöunderlag, men det har faktiskt tinat lite mer runt omkring.

12498452_796175987154539_112757381_n

