Om jag klagade på vädret igår så får jag ta tillbaka det idag, trots att det snöat inatt. Men solen har lyst på den nya vita snön och det har droppat från taken idag och varit alldeles vindstilla. Jag hade en lugn dag på jobbet och kunde sluta lite tidigare och åkte direkt till Gentle och red ut med henne i skogen och fick njuta av det underbara vädret.

Hon var så duktig vid uppsittningen och skötte sig exemplariskt hela passet. Hon skyggade visserligen på ett ställe och tänkte vända runt, men hejdade sig och jag kunde övertala henne att gå förbi, trots att jag inte har något spö när jag rider ut med henne. Visst tittade hon en del på snöklumpar och saker som tinat fram, men hon travade vidare med en härligt stöd på bettet och så fin i formen ändå så jag tycker bara att det är bra att hon upptäcker saker och inte bara blir tvärrädd istället.

Jag hade inte tänkt galoppera eftersom jag inte vill att hon ska spänna till och inte gå och vänta för mycket på galoppskänkeln, men en gång smög hon så fint över i galopp så jag lät henne fortsätta. Det var tur för det var verkligen höjdpunkten på dagens ridtur. Det kändes som om vi svävade fram i slow motion. På hemvägen skrittade vi med helt lång tygel och hon var så avslappnad men skrittade ändå energiskt med stora steg. Älskade häst!12380142_809520032486801_1159849990_n

