Redan i förrgår kände jag när jag red Gentle små glimtar av hur hon gungade till i kroppen och idag var hon helt underbar från början till slut med riktigt mycket gummikänsla. Hela passet var det bästa någonsin från början till slut. Sådant sug på bettet och lite högre, stadigare i formen, mycket energi men så lyhörd ändå.

Hon lutar fortfarande lite inåt i höger varv, hon tappar sig fortfarande till och från bak, hon är inte helt stadig i galoppen och alla övergångar blir inte bra. Men det gör ingenting för det är så roligt att känna alla framsteg hon gör och den enorma arbetsglädjen hon har och hur stolt hon blir över sig själv när jag berömmer henne. Jag ler fortfarande inombords när jag tänker på hur fin hon var i vänstergaloppen då jag satt tillbaka och hon bara samlade sig och rullade på i sin underbara runda galopp och när jag sedan bröt av till trav och hon var superstadig i avbrotten och från första travsteget så travade hon lite långsamt, med stora gungande kliv. Underbara, fina Gentle!

Nu ska vi snart åka till stallet igen och lasta Woody för Petras och Woodys debut i Msv C. Petra red honom igår och det såg jättebra ut. Hoppas att han är lika fin idag och sköter sig. Hon rider bara för sig själv och sin egen utveckling och ska försöka tänka bort de övriga deltagarna. Så jag hoppas att hon och Woody kan gå in i sin bubbla och göra en bra prestation. Jag unnar henne verkligen en bra ridkänsla för allt som hon har ställt upp och hjälpt mig med Woody när jag varit på jobb eller på utbildning. Jag hoppas att hon ska få lön för mödan.

12833215_806526279452843_144844447_n

